LIFESTYLE

dinti

Pentru a avea o dantură frumoasă și sănătoasă nu este de ajuns să ne periem dinții și să mergem la stomatolog. O dietă corespunzătoare, alegerea momentului și modului corect în care ne periem dinții și utilizarea mijloacelor auxiliare periajului dentar trebuie să facă parte din viața de zi cu zi.

Pentru o îngrijire corectă trebuie să combinăm o alimentație adecvată, cu o tehnică de periaj corectă, indicată de medic, utilizarea corectă a aței dentare, dar și altor mijloace auxiliare periajului pe care medicul ni le recomandă pentru menținerea sau îmbunatățirea sănătații orale. Iată câteva sfaturi cu privire la modalitățile de îngijire individuală a danturii, acasă:

Alimentația: este de reținut că resturile de mancare ce stagnează între dinții sau pe coroanele dentare (în șanurile și fosetele ocluzale) pot deveni nocive dacă nu sunt curațate corespunzător. Bomboanele gumate, jeleurile și caramelele sunt cele mai dăunătoare alimente deoarece sunt lipicioase și se îndepărtează foarte greu. Nucile, stafidele și fructele uscate pot, deasemenea, să afecteze dinții atunci când sunt în contact prelungit cu aceștia datorită cantității crescute de zahăr conținut.

Carbohidrații complecși precum cei din covrigei și din chips-urile de cartofi sunt la fel de nesănătoși ca și zahărul din prăjituri. Resturile alimentare din cavitatea bucală crează un mediu acid care atacă smalțul dinților și favorizează apariția cariilor dentare. Cu cât timpul de dizolvare sau îndepărtare a unui aliment este mai mare,cu atât atacul acid va fi mai puternic.

Ciocolata, care conține mult zahăr, nu este la fel de nocivă pentru smalț ca și fructele uscate deoarce timpul de dizolvare este mai scurt. Atacul acid poate fi diminuat prin perierea dinților, sau atunci când nu avem o periuță la îndemână prin clătirea cu apă sau prin mestecarea unei gume fără zahăr timp de 5 minute.

Periajul: este recomandat periajul dinților de cel puțin două ori pe zi, cu periuță de dinți manuală sau electrică cu filamente de consistență adecvată. Dimineața, este bine să ne periem dinții după micul dejun, astfel vom avea o dantură curată chiar înainte de a pleca la serviciu sau la școală. Seara, cel mai bun moment pentru periajul dentar este înainte de culcare, astfel nu vor rămâne resturi alimentare pe durata nopții în cavitatea bucală.

Explicația este că atunci când dormim, fluxul salivar este scăzut și dinții sunt mai puțin protejați de efectul de spălare al acesteia rezultând un risc mai mare de producere a cariei, decât în timpul zilei când fluxul salivar este crescut. În plus,este recomandată perierea, atunci când este posibil, după fiecare masă și după ce luăm medicamente lichide sau de mestecat (care conțin zahăr și acizi).

Ața dentară: utilizarea dental floss-ului este recomandată cel puțin o dată pe zi (de preferat îaninte de periajul de seară) pentru îndepărtarea resturilor alimentare și a plăcii dentare dintre dinți, acolo unde perii periuței nu pot pătrunde.

Citeşte mai mult: http://www.doctoruldedinti.info/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

To Top