LIFESTYLE

Ce alimente consumăm, pentru întărirea imunităţii

Boost-your-imm.Syst_

Ceaiul verde, ghimbirul, afinele, scortisoara, smochinele si merele se afla pe lista alimentelor recomandate pentru intarirea sistemului imunitar, la inceput de primavara, potrivit unui comunicat emis de compania Herbalife.

Este vremea sa ne pregatim pentru intalnirea cu soarele, verdeata si timpul calduros. Primavara a inceput, calendaristic, de cateva zile. Nu trebuie sa uitam ca sistemul nostru imunitar iese destul de slabit din iarna geroasa si lunga. Acesta este cel mai important mecanism cu ajutorul caruia ne aparam de agentii patogeni si luptam impotriva bolilor in mod natural.

Medicul Luigi Gratton, recomanda cateva alimente, la indemana tuturor, cu ajutorul carora ne putem intari sistemul imunitar in aceste zile de inceput de primavara.

Ceaiul verde

Contine antioxidantul EGCG, care reduce riscul declansarii multor tipuri de cancer. „Fitonutrientii din ceaiul verde favorizeaza dezvoltarea bacteriilor folositoare din tractul digestiv. Ei inhiba dezvoltarea bacteriilor nocive din tractul digestiv: E. coli, Clostridium si Salmonella. 70% din sistemul imunitar al organismului nostru se gaseste in tractul gastrointestinal”, subliniaza medicul Luigi Gratton.

Chili

Stimuleaza metabolismul, subtiaza sangele si contribuie la eliberarea endorfinelor in organism. De asemenea, chili este bogat in betacaroten, principala „arma” impotriva infectiilor, si inhiba neuropeptidele, care declanseaza inflamatiile sistemului imunitar.

Ghimbirul

Contine gingerol, un compus cu proprietati anticancerigene. Prin stimularea metabolismului, el ajuta la eliminarea toxinelor, precum si la intensificarea arderii grasimilor. Ne reda pofta de viata, ne scoate din letargie, facandu-ne sa ne regasim tonusul, energia si optimismul.

Afinele

Sunt unele din cele mai sanatoase fructe. Ele contin un „pachet” de antioxidanti numiti antocianidine – care dau culoarea rosu intens fructelor si legumelor -, ce previn actiunea radicalilor liberi de la nivelul matricei celulelor de colagen, blocand lezarea tesuturilor, ce poate cauza cataracta, glaucom, varice, hemoroizi, afectiuni cardiovasculare si cancer. Antocianina, pigmentul rosu-albastru din afine, imbunatateste structura venelor, dar si intregul sistem vascular, declara medicul Luigi Gratton.

Scortisoara

Este bogata in antioxidanti care inhiba coagularea sangelui si proliferarea bacteriilor. „Scortisoara stabilizeaza nivelul de zahar din sange si reduce colesterolul rau. Trateaza extremitatile reci, crampele musculare, durerile cauzate de raceala sau gripa, durerile reumatice, indigestia, lipsa poftei de mancare. Condimentul nu are contraindicatii si poate fi adaugat in orice fel de ceai, avand proprietatea de a raspandi in tot corpul o puternica senzatie de caldura”, spune Luigi Gratton.

Cartofii dulci

Contin glutation, un antioxidant cu rol de coenzima, care intareste sistemul imunitar, lupta impotriva bolilor Alzheimer si Parkinson, impotriva afectiunilor cardiace, a fibrozei chistice si a virusului HIV. „Fiind bogati in betacaroten, dar si in vitamina B6, C, mangan, cupru, potasiu, fier si fibre, cartofii dulci ajuta organismul sa isi intareasca imunitatea”, completeaza Luigi Gratton.

Rosiile

Sunt un adevarat izvor de sanatate, fiind „echipate” cu o multime de nutrienti care ne protejeaza impotriva unor afectiuni grave, precum cancerul. Rosiile contin cantitati mari de vitamina C, 100 de grame de rosii asigurand 40% din necesarul zilnic de vitamina C.

Smochinele

„Reprezinta o sursa naturala de minerale, printre care cele mai importante fiind fierul, potasiul, fosforul, calciul, magneziul, cuprul si sulful. Doza de potasiu (element de baza pentru sanatatea inimii si pentru controlul hipertensiunii arteriale) depaseste 400 de miligrame in smochinele uscate”, mentioneaza Luigi Gratton.

Ciupercile

Pot sa para banale, dar sunt considerate super-alimente: nu contin grasimi, zahar si sare si sunt o sursa valoroasa de fibre si vitamine B – vitamina B1, riboflavina (B2), niacin (B3), piridoxina (B6) si folacin (acid folic). „Ciupercile contin si minerale esentiale, dintre care potasiu, cupru, fier si fosfor. Dar cel mai semnificativ este seleniul, care nu se gaseste in prea multe fructe sau legume”, subliniaza Luigi Gratton.

Rodiile

Nu au un continut foarte bogat in vitamina C, din contra, acesta este chiar mai mic decat al citricelor, dar suficient pentru a asigura cel putin jumatate din necesarul zilnic pentru un adult. „Consumul regulat al acestor fructe asigura o rezistenta sporita a organismului la infectii. Sucul de rodii, avand un continut crescut in polifenoli, reduce riscul de accidente cardiovasculare.

Citeşte mai mult: http://www.femeia.ro/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

To Top