LIFESTYLE

Ce să nu faci înainte de culcare, pentru a avea un somn bun

insomnia-lagi

Faptul ca te poti odihni noaptea are o multime de beneficii, insa pentru multi oameni este o adevarata provocare sa doarma noaptea. Iar daca nu ai un somn usor si prin urmare nu te odihnesti suficient in timpul noptii iti va fi afectata nu doar sanatatea ci si relatia de cuplu.

Exista o multime de sfaturi care iti spun ce ar trebui sa faci pentru a avea un somn usor de calitate. Insa stii ce NU ar trebui sa faci pentru a te odihni noaptea? Iata cateva activitati care ti-ar putea distruge sansele de a avea un somn usor in timpul noptii.

1. Exercitiile fizice

Este adevarat ca sportul este vital pentru sanatatea ta si poate contribui la imbunatatirea calitatii somnului. Totusi, nu este recomandat sa faci exercitii fizice cu 3 ore inainte de a merge in pat. Sportul ridica temperatura corpului si in acest caz somnul vine mai greu. Cel mai bine este sa faci miscare in prima parte a zilei.

2. Sa privesti la TV/ sa navighezi pe net

Studiile au aratat ca timpul petrecut in fata unui ecran interfereaza cu abilitatea corpului de a adormi. Luminitele stralucitoare ale acestor ecrane pot impidica eliberarea melatoninei, hormonul declanseaza somnul. Prin urmare ar trebui sa opresti laptop-ul si televizorul cu o ora inainte de a merge la culcare.

3. Sa faci o baie/dus fierbinte

La fel ca si exercitiile, baile/dusurile fierbinti te pot ajuta sa adormi mai repede. Singura problema este sa le faci chiar inainte de a merge la culcare. Daca temperatura corpului este prea ridicata sau transpiri iti va fi greu sa adormi. Lasa corpul sa se racoreasca inainte de a merge la culcare.

4. Sa consumi prea multe lichide

Cafeina si bineinteles alcoolul influenteaza in rau abilitatea corpului de a se odihni. Insa si daca consumi prea multe lichide (de orice fel) cu o ora sau doua inainte de a merge in pat, te vei trezi peste noapte sa mergi la baie, iar somnul tau va fi astfel fragmentat. Insa nici n-ar trebui sa mergi la culcare insetat pentru ca te vei trezi in toiul noptii sa bei apa. Cheia este, ca de obicei, ehilibrul.

5. Munca

Indiferent ca este vorba de probleme de munca sau scoala, cu siguranta ca pot astepta pana dimineata. Terminarea muncii stimuleaza creierul si poate cauza cresterea nivelului de stres ceea ce nu te va ajuta sa dormi mai usor.

6. Sa citesti povesti captivante

Multi dintre oameni procedeaza astfel atunci cand citesc un roman interesant: „Doar o singura pagina si gata!”. Brusc, iti dai seama ca este 2 dimineata si mai ai doar 4 ore de somn. Da, lectura unei carti cu adevarat interesante inainte de a urca in pat va alunga somnul. S-ar putea ca remediul este sa citesti cea mai plictisitoare carte pe care o ai in biblioteca.

Citeşte mai mult: http://sfatulparintilor.ro/familie-parinti/sanatate-fizica-si-mentala/vrei-sa-dormi-bine-iata-8-lucruri-pe-care-sa-nu-le-faci-inainte-de-a-te-culca/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

To Top