Fapt divers

Cum depășim stările de anxietate

Persoanele care suferă de anxietate și de panică sunt provocate zi de zi să trăiască constant sub teama unui nou atac şi a unor simptome fizice constante. Este cu atât mai dificil, atunci când simt că nimeni nu îî poate înţelege.

Cercetătorii Centrului pentru Anxietate şi Tulburări Conexe, de la Universitatea din Boston, consideră că urmele pe care societatea le-a creat celor care suferă de anxietate pot fi depăşite. De la fraze sensibile, până la temeri intense, mai jos găsiţi cinci situaţii cu care aceştia se confruntă, dar şi sugestii despre cum pot fi ei ajutaţi să depăşească starea de anxietate.

Cât de enervant este „calmează-te”

Ultimul lucru pe care ar dori o persoană care suferă un atac de panică este să îi spui să se calmeze. Mai mult decât atât, acest lucru va înrăutăţi situaţia. În mijlocul unui atac poate crește răspunsul emoțional inițial, de unde a pornit sentimentul de anxietate. Ca urmare, în încercarea de a-l calma, bolnavul poate experimenta o reacție mai intensă, ceea ce îl poate face şi mai fricos.

În loc de încurajare, cercetătorii sugerează acordarea unui sprijin, care arată înțelegere. O strategie mai bună ar fi intrebări precum: “Ce te face să te simți astfel ? ” Exprimându-şi gândurile, pot depăşi mai repede şi mai uşor momentul.

Atacurile de panică nu sunt convenabile

Unele atacuri de panică apar de nicăieri, fără avertisment, în timp ce altele sunt induse de teamă. Indiferent de momentul în care se petrece, niciodată nu este plăcut şi rareori convenabil. Atunci când cineva suferă de una din aceste afecțiuni, este complet iraţională.

Simptomele fizice pot apărea în moduri neașteptate

Anxietatea nu afectează doar mintea, ci şi corpul. Cercetările au arătat că există o legătură între stările de anxietate și dezvoltarea sindromul de colon iritabil. Stările ridicate de stres frecvente, asociate cu anxietatea, pot produce simptome care variază de la urticarie și erupții cutanate, până la ameţeli şi senzaţia de gură uscată.

Frica are un înțeles diferit

Când ai de a face cu anxietatea, temerile tale sunt amplificate la un grad extrem. Este un sentiment care nu are continuitate, de multe multe ori. Deplasarea cu avionul sau prezenţa într-o cameră plină de străini, de exemplu, poate deveni chinuitoare și nu există un remediu rapid pentru modul în care vă simțiți. Cei mai mulți oameni reuşesc să ajute pe cineva care suferă de anxietate, evitând factorii specifici care declanşează această stare.

Fiind anxios, înseamnă mai mult decât a fi stresat

Studiile au arătat că stresul este o emoție contagioasă. Oamenii empatizează. Prin urmare, dacă lângă tine se află doi oameni negativişti, ori, de exemplu, sunt nerăbdători, această stare îi alimentează pe ambii. Când se întâlnesc astfel de persoane, încercaţi să nu îi angajaţi într-o activitate comună.

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

To Top