LIFESTYLE

Cum este bine să consumăm fructele. Cu sau fără coajă?

portocala

Curăţarea fructelor şi legumelor de coajă este o greşeală frecvent întâlnită. De multe ori le arunci la gunoi, însă aceste părţi ale fructelor şi legumelor sunt mai sănătoase decât ai putea crede.

Secretul unei alimentaţii sănătoase constă în consumul unei game cât mai largi de fructe şi legume, pentru că fiecare fruct sau legumă are beneficiile sale unice. Un lucru mai puţin cunoscut este faptul că numeroase fructe au coaja mult mai hrănitoare decât fructul în sine, aceasta conţinând mai mulţi antioxidanţi, vitamine şi fibre vegetale.

Kiwi, banana sau cartoful – acestea sunt doar câteva dintre fructele şi legumele pe care le consumăm fără coajă.

Ideal este ca legumele şi fructele să fie crescute organic pentru a ne bucura de toate vitaminele şi substanţele nutritive. În cazul în care fructele şi legumele sunt cumpărate, sunt câteva lucruri pe care le poţi face pentru a te asigura că înlături reziduurile de pământ sau pesticide:

Amestecă o lingură de sare de mare cu o cană de apă, ţine legumele sau fructele timp de 5- 10 minute în această soluţie apoi spală-le sub un jet de apă.
Spală bine fructele sau legumele cu coajă dură pentru a elimina orice murdărie de pe ele, apoi presară bicarbonat de sodiu şi freacă-le bine. După care le pui sub un jet de apă.
Amestecă într-o jumătate de cană cu apă o lingură de oţet peste care pui încetul cu încetul o lingură de bicarbonat de sodiu.
Pune o lingură de suc de lămâie peste 2 linguri de bicarbonat de sodiu, dizolvă aceste ingrediente într-o cană cu apă. Se lasă să acţioneze de la 5-10 minute, apoi se clăteşte bine fructul sau leguma.

Pe lângă deja cunoscutele fructe: mere, pere, gutui sau struguri pe care le mănânci cu tot coajă, încearca şi următoarele:

Kiwi

S-ar putea să ţi se pară neobişnuită recomandarea de a consuma inclusive coaja fructelor de kiwi. Dar coaja de de kiwi are proprietăţi antiiflamatorii, antialergice şi anticancerigene. Studiile au arătat că această coajă de kiwi, deşi foarte subţire, poate să conţină de trei ori mai mulţi antioxidanţi decât aromata pulpă a fructului. De asemenea, ajută inclusiv în lupta cu stafilococii şi bacteria E-coli. Cea mai bună variantă prin care puteţi consuma coaja de kiwi este să introduceţi fructul întreg într-un blender.

Citrice

Coaja de portocale, lămâi sau mandarine conţine mai multă vitamina C decat pulpa fructului. În coajă se găsesc antioxidanţi, care sunt de peste 20 de ori mai puternici decât cei ce se regăsesc în pulpă. Potrivit experţilor în nutriţie, în coaja mandarinelor şi portocalelor se găseşte o mare cantitate de flavonoide. Acestea au capacitatea de a reduce nivelul colesterolului rău, neintervenind însă asupra celui bun.

Citeşte mai mult: http://www.csid.ro/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

three × five =

To Top