LIFESTYLE

Sfaturi pentru menținerea colagenului în stare bună

tinerete

Colagenul reprezintă 75% din piele. Din punct de vedere structural, colagenul echivalează cu oţelul care se pune în fundaţia unei construcţii, ca să aveţi o imagine mai clară despre structura tegumentului. Aflăm imediat cum îl menţinem în stare impecabilă cât mai mult timp!

Cum încetiniţi procesul natural de îmbătrânire al celui mai mare organ din corp? Răspunsul simplu ar fi: încercaţi să vă ajutaţi colagenul din interiorul pielii şi astfel ridurile apar greu. ’’Există doar 3 metode pentru menţinerea colagenului în stare bună, care trebuie combinate”, ne asigură prof. dr. Ioan Nedelcu, medic primar dermatolog.

Secretul pielii perfecte

”În primul rând, pielea rămâne fermă dacă faceţi mişcare”, continuă profesorul Nedelcu. Nu este vorba de şedinţe solicitante la sala de sport, ci de banalul mers pe jos. Aşadar, pentru că am fost creaţi să ne mişcăm mult în căutarea hranei, respectaţi această condiţie ancestrală a omului, de vânător-culegător, şi mergeţi cât se poate de mult pe jos. Medicii au instituit regula celor 30 de minute în care, zilnic, ar trebui să vă prefaceţi că vă grăbiţi.

Şi proteinele contează

A doua modalitate de a menţine oţelul din interiorul pielii în stare bună, în ciuda vârstei, este să consumaţi aminoacizi de calitate. ”Vorbim astfel de o adevărată dietă cu aminoacizi de calitate’’, continuă prof. dr. Ioan Nedelcu. Aminoacizii de calitate în formulă completă există doar în produsele animale şi formează proteinele. Aşa numita proteină-etalon, adică cea mai înalt calitativă, se găseşte în ou.

Un singur ou poate asigura necesarul de proteine dintr-o zi, fără să fie completat cu alte surse precum carnea sau laptele. Cu o singură condiţie. Să fie fiert sau preparat ochi în apă clocotită şi nu prăjit în ulei. ’’Recomandarea este ca un om activ să mănânce 3-4-5 ouă pe săptămână. Iar un copil sau un adolescent pot mânca un ou în fiecare zi”, spune prof. dr. Mircea Diculescu, şeful clinicii de gastroenterologie de la Spitalul Fundeni din Bucureşti.

Mulţi oameni însă se feresc de ouă de teama colesterolului. Deşi gălbenuşul conţine o cantitate mare de colesterol, acesta nu este nociv. Două noi studii arată ca un consum regulat, dar moderat de ouă, îmbunătăţeşte nivelul colesterolului din sânge. Se reduce astfel riscul apariţiei bolilor cardiovasculare. Iată şi explicaţia.

”Deşi el conţine colesterol în cantitate destul de mare, acesta e neutralizat de acţiunea fosfatidil-colinei, care nu permite colesterolului şi nici altor grăsimi să se depună pe artere”, spune prof. dr. Gh. Mencinicopschi.

Conform cercetătorilor americani, această substanţă din gălbenuş creşte nivelul colesterolului bun, care se opune în mod natural creşterii colesterolului periculos. Pe de altă parte, un antioxidant descoperit în galbenuş reduce inflamaţia din organism, spune al doilea studiu, ceea ce scade riscul cardiovascular.

Dar lista beneficiilor nu se încheie aici. ”Mobilizează grăsimile din sânge şi previne apariţia ficatului gras, a steatozei hepatice, şi contribuie inclusiv la remisia acesteia’’, continuă prof. dr. Gh. Mencinicopschi. Cu alte cuvinte, spuneţi un “Da” hotărât oului pe toată perioada vieţii atât pentru beneficiile sistemice, cât şi pentru aportul lui în menţinerea colagenului din piele.

Proteina completă se mai găseşte în carne, peşte şi brânzeturi fermentate. Cu moderaţie, încercaţi să introduceţi săptămânal în dieta aceste produse.

Adevărul despre proteina colagenică din alimente

Cu siguranţă, aţi mâncat şorici sau piftie sau un rasol. Ei bine, aceste produse conţin tocmai proteină colagenică. Ce caracteristici are aceasta, dacă e ingerată? ”Proteinele colagenice care se găsesc larg şi în mezeluri sunt de slabă calitate nutriţională, deci nu vă hrănesc”, precizează prof. dr. Gh. Mencinicopschi.

Există ideea greşită că produsele alimentare care au colagen îmbunătăţesc colagenul din interiorul pielii umane. Apropo, în Statele Unite s-a format o adevărată industrie cu produse alimentare îmbogăţite sau chiar suplimente de colagen. Însă, în ciuda reclamelor, aceste alimente nu fac decât să vă crească colesterolul seric, la un consum regulat.

Rezumând, dacă mâncaţi 100 de grame de carne macră, de calitate, beneficiaţi de mai mulţi aminoacizi de calitate care vor participa şi la menţinerea propriului colagen din piele decât v-ar aduce o pastilă cu proteină colagenică, chiar de concentraţie mare. Cu alte cuvinte, ne reîntoarcem la începuturile speciei umane.

Am fost creaţi să fim omnivori, deci să comsumăm şi carne de vânat, şi ouă, şi peşte şi, ulterior, ne-am adaptat sistemele pentru lactate. Acestea sunt proteine superioare de care aveţi nevoie în alimentaţie şi cu ajutorul cărora vă menţineţi şi pielea tânără. Iar regimurile strict vegetariene pot deproteiniza puternic organismul: afectează atât sistemul imunitar construit tot din aminoacizi, iar pielea îmbătrâneşte mai repede.

Este încă un motiv să vă respectaţi condiţia de omnivori şi să respectaţi în dietă atât prezenţa legumelor, a fructelor proaspete, dar şi a produselor animale.

Tehnologie egal tinereţe!

”A treia modalitate de a menţine colagenul în stare bună, în ciuda trecerii anilor, se referă la instrumente din afară care comandă producţia de colagen. Este vorba de aparatură medicală, nanocuante, care determină sinteza de colagen”, continuă prof. dr. Ioan Nedelcu, medic primar dermatolog.

Japonezii au inventat nanotehnologia destinată pielii, cu ajutorul căreia se introduc diverse molecule prin orificii mici, asemănătoare ca dimensiune celulelor pielii. Iar aceste proceduri se fac în cabinetele de dermatologie şi nu în orice salon de înfrumuseţare.

Citește mai mult: http://www.csid.ro/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

To Top