LIFESTYLE

Unde găsim mineralele de care organismul nostru are nevoie

vegitable_and_fruit

Mineralele joacă un rol foarte important în buna funcţionare a corpului nostru: în activitatea celulară, în cea enzimatică şi în cea hormonală, ajutându-ne să ne păstrăm sănătatea în parametri normali.

De multe ori ne simţim obosiţi, suntem stresaţi, avem diverse „pofte”, dar, cu toate acestea, analizele ies bune. De ce?
Pentru că există carenţe de minerale în organism şi alimentaţia noastră nu este atât de bună pe cât credem. Ce ar trebui să facem?
În primul rând, să facem analize complete, care să evidenţieze şi nivelul anumitor minerale din corp şi apoi să suplinim carenţele. Acest lucru se poate face cu ajutorul suplimentelor, dar cel mai indicat ar fi să ne luăm minerale esenţiale din alimente.

1. Calciul
Este, poate, cel mai important mineral pentru femei, dar nu numai… El ajută la dezvoltarea sistemului osos şi previne apariţia osteoporozei. Dacă micuţii noştri nu consumă alimente bogate în calciu, dezvoltarea lor poate fi întârziată, iar la noi, femeile adulte, lipsa acestui mineral duce la oboseală, dureri de oase, ameţeli. Îl luăm din lapte degresat, iaurt, brânză de vaci, legume, migdale/alune şi miere.

2. Magneziul
Este foarte important pentru sistemul nervos şi cel muscular, dar şi pentru inimă. Lipsa magneziului poate duce la ameţeli, stări de confuzie, apatie, oboseală cronică, anorexie. Magneziul se găseşte în ciocolată, cereale integrale, verdeţuri, nuci, fructe uscate.

3. Potasiul
Este foarte important pentru o gândire limpede şi o memorie excelentă, ajutând transportul de oxigen spre creier. Dacă nu ai un nivel bun de potasiu în organism, se poate să suferi de lipsa poftei de mâncare, hipoglicemie, dureri abdominale. Pentru a suplimenta potasiul în organism, consumă banane, portocale, kiwi, roşii, cartofi.

4. Fierul
Este excelent împotriva anemiilor şi ajută în procesul de creştere. Avem nevoie de fier pentru a preveni lipsa de oxigenare a ţesuturilor şi procesul de îmbătrânire. Pentru a avea o alimentaţie bogată în fier, consumă carne roşie, peşte, ficat, fasole, cereale, legume, ciocolată neagră.

5. Cuprul
Degeaba ai o dietă bogată în fier, dacă nu există şi cupru! Acesta asigură absorbţia fierului, este energizant şi antioxidant, deci previne răcelile şi gripele. Dacă vei consuma cacao, mazăre şi fructe de mare, vei ţine departe anemia, intoxicaţiile şi inflamaţiile cutanate.

6. Zincul
Este un antioxidant puternic şi te va ajuta în vindecarea rapidă a rănilor externe, dar şi interne. De exemplu, este excelent ca supliment, dacă ai o infecţie în organism sau suferi o intervenţie chirurgicală. De asemenea, luptă împotriva căderii părului şi întăreşte sistemul imunitar. Îl poţi găsi în carne, peşte, fructe de mare, ouă, lapte.

7. Cromul
Scade tensiunea arterială, ajută la slăbit şi scade pofta de dulce. Dacă ai un nivel normal de crom în organism, poţi preveni diabetul, hipertensiunea şi problemele psihice. Cromul se găseşte în boabele de grâu, ceai negru şi verde, drojdie, fructe de mare (scoici), carne albă, banane, spanac, legume.

Citeşte mai mult: http://www.timpul.md/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

To Top