LIFESTYLE

Ce alimente consumăm în sezonul rece

image00
In sezonul rece nu trebuie sa cadem prada mancarurile grase daca vrem sa aratam bine toata toamna si iarna.

In sezonul rece suntem predispusi la ingrasare. Dincolo de faptul ca apar in alimentatie mancarurile mai grase, temperaturile scazute de toamna si mai ales cele de iarna ne fac sa devenim tot mai sedentari. Dar putem contracara toate acestea mancand sanatos, pentru a trece prin sezonul rece aratand bine si a intampina primavara cu o silueta de invidiat.

Preparatele din porc sunt principala ispita a iernii, iar traditiile culinare specifice romanilor nu sunt o scuza pentru a ne indopa fara retinere. Exista si alte alimente numai bune de consumat in sezonul rece pentru a ne mentine silueta, chiar si pentru a slabi si a intampina temperaturile calde cu o silueta trasa prin inel.

Morcovii, prazul, dovleacul, usturoiul, broccoli, varza sunt produse ideale pentru a ne mentine o sanatate de fier in sezonul rece, cand sunt tot mai expusi racelilor si gripei. Mai mult, ele ne pot ajuta sa obtinem o silueta de invidiat.

Sa nu neglijam nici fructele, mai ales citricele, mai populare iarna in alimentatie decat vara, cand este firesc sa mancam fructele de sezon. Pe langa asta, au un aport crescut de vitamina C, care contribuie la intarirea imunitatii.

Hidratare continua – multi dintre noi tindem sa bem mai putina apa cand se raceste vremea, comparativ cu sezonul cald. Insa doar pentru ca ne este mai mereu racoare sau chiar frig in unele momente nu inseamna ca organismul nostru necesita mai putina apa. Dimpotriva. Pentru a digera alimentele consumate si pentru buna functionare a organismului avem nevoie de apa. Orice produs introdus in corp, de la un fruct la un gratar de pui sau de vita, are nevoie de apa pentru a fi procesat. Mai mult, 20% din aportul zilnic de apa este consumat de creier. Asadar, hidrateaza-te! Bea doi litri de apa si iarna. Daca ti-e greu sa tii pasul cu cantitatea de apa bauta zilnic, atunci poti sa-ti numeri paharele de apa. Indicat este sa bei cel putin 8 pahare de 250 de mililitri de apa pe zi. Daca este la serviciu si ti-e greu sa faci ture de la birou la rezervorul cu apa, umple-ti o sticla de 500 de mililitri si bea din ea si asigura-te ca bei 3 sau 4 sticle pline in fiecare zi. Prea multa apa nu are cum sa strice!

Nu inceta sa faci miscare – daca esti obisnuit sa faci sport, nu inceta doar pentru ca au scazut temperaturile, pentru ca au venit ploile sau pentru ca zapada iti trece de glezne. Chiar si in casa, fa macar 30 de minute de miscare in fiecare zi. Cauta pe internet clipuri cu antrenamente (usoare sau mai grele, in functie de propriul corp) usor de facut acasa si incearca sa-ti incepi astfel diminetile. Daca nu poti dimineata, atunci macar seara. Totodata, continua sa iesi la plimbari. Imbraca- te bine si iesi in parc cand ai timp, plimbandu-te macar 40 de minute.

Atentie la bauturile calde – ciocolata calda este un deliciu si tindem sa bem mai multa in sezonul rece. Dar o cana mare de ciocolata calda sau de cafea cu frisca, lapte si sirop pot contine si 14 grame de grasile si aproximativ 300 de calorii. Asadar, band astfel de produse risti sa-ti cresti aportul caloric si, implicit, numarul de kilograme. Mai bine optezi pentru ceaiuri de toate soiurile daca vrei sa te incalzesti cu o bautura calda. Ceaiurile contin antioxidanti, iar singurele calorii care intra in ele sunt din zaharul, mierea sau laptele puse in ele.

Invinge oboseala cu fructe – temperaturile scazute au un efect negativ asupra tuturor organismelor: ne fac sa ne simtim obositi, letargici, chiar si dupa nopti dormite bine. Pentru a contracara acest efect mananca fructe si legume din plin, cel putin de doua ori pe zi. Iti poti lua la serviciu sau la scoala doua mere, iar cel putin una dintre mese sa contina o salata bogata.

Mizeaza pe ciorbe si pe supe usoare – ca sa te incalzesti, mananca supe si ciorbe cu continut scazut de grasime. Sunt usor de preparat. Este suficient sa lasi carnea pusa in ele sa-si lase grasimea, nu mai este nevoie sa pui tu ulei la preparare. Ca sa mananci mai putin, incepe-ti mesele cu o supa sau o ciorba. Chiar daca ai senzatia ca nu te satura initial sau consideri ca nu poti manca si supa sau ciorba si felul al doilea, s-a dovedit statistic ca persoanele care consuma mancaruri lichide sunt mai slabe si mai sanatoase. Motivul? Dupa ce mananci o supa usoara cu siguranta vei manca mai putin din felul doi.

Citeste mai mult: http://lyla.ro/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

15 + six =

To Top