Ce alimente să consumi pentru a stimula metabolismul

Metabolismul rapid pare a fi cheia către o siluetă aproape de perfecţiune. Oricine deţine acest atu arde caloriile mai repede, pierde mai multe kilograme într-un timp mai scurt şi se menţine în formă mai uşor decât ceilalţi.

Metabolismul reprezintă, de fapt, procesul prin care corpul nostru transformă caloriile consumate din mâncare, în energia atât de necesară diverselor funcţii ale organismului.

Abuzul alimentar sau, dimpotrivă, înfometarea nu vor face altceva decât să dezechilibreze funcţionarea metabolismului şi să îl determine să nu ardă câte calorii ar fi necesar.

Serviți micul dejun
Un mic dejun poate creste cu 10% ritmul metabolismului, în special dacă este consistent. Studiile au arătat că un mic dejun bogat în grăsimi ajută organismul să ardă mai multe glucide și grăsimi pe parcursul întregii zile.

Consumaţi apă rece. Cercetătorii germani au arătat că cei care beau zilnic şase pahare de apă rece ard între 5 şi 100 de calorii pe zi, adică în jur de trei kilograme pe an.

“Organismul consumă aceste calorii pentru a aduce apa la temperatura corpului”, explică nutriţionsitul Corina Zugravu. De altfel, totalitatea reacţiilor chimice ale organismului au nevoie de apă. Persoanele deshidratate ard cu 2% mai puţine calorii decât cele care se hidratează corespunzător.

Mâncaţi iute şi picant. Ardeii iuţi sau alimentele picante şi fierbinţi “biciuiesc” metabolismul şi stimulează activitatea sistemului nervos. Un ardei iute creşte rata arderilor cu 20%.

Beţi cafea sau ceai. O ceaşcă de cafea stimulează sistemul nervos central şi creşte metabolismul cu 5-8%, ceea ce înseamnă arderea a 100-200 de calorii pe zi. O ceaşcă de ceai pe zi, bogată în antioxidanţi, creşte metabolismul cu 12%.

Citește mai mult: www.doctorulzilei.ro

Unii au citit și asta: