LIFESTYLE

Ce se întâmplă dacă ai deficit de magneziu

woman-tired-at-desk

O persoana adulta are nevoie de 300 – 420 mg de magneziu pe zi pentru a-si mentine echilibrul psihic si fizic. Potrivit specialistilor, 3 adulti din 4 au un aport insuficient de magneziu in raport cu doza zilnica recomandata.

Carenta de magneziu este frecvent intalnita in randul persoanelor cu o dieta bogata in proteine, produse semipreparate si alimente procesate. Aceste alimente nu contin toti nutrientii necesari organismului si, in plus, sunt bogate in aditivi care pot afecta sanatatea.

Semnele deficitului de magneziu
1. Dureri in diverse zone
Durerile de cap, de stomac sau de picioare sunt printre cele mai frecvente simptome ale lipsei de magneziu din organism. Crampele musculare sau regiditatea in zona gatului sunt alte simptome alarmante.

Durerile de maxilar sunt un alt semn. Acestea apar spontan si nu dureaza foarte mult, insa sunt foarte neplacute. Un alt simptom al carentei de magneziu este si durerea in piept, care apare mai rar, insa poate crea o stare alarmanta.

2. Anxietate si nervozitate
Lipsa magneziului se manifesta si la nivelul sistemului nervos central. Simptomele pot fi foarte grave atunci cand si nivelul de calciu din organism este scazut. Anxietatea, atacurile de panica, nervozitatea si comportamentul agitat sunt semne ale deficitului de magneziu. Lipsa magneziului din organism afecteaza si sistemul nervos periferic. Acest lucru duce la amortirea mainilor si picioarelor.

3. Palpitatii
Sistemul cardiac este si el afectat de lipsa magneziului din organism. Pot aparea astfel palpitatii si angina pectorala. Bataile inimii devin neregulate, iar in cazuri severe simptomele sunt asemanatoare unui atac cardiac.

4. Schimbari de comportament
Persoanele care de obicei sunt relaxate si increzatoare devin tensionate, nervoase si pesimiste. De cele mai multe ori, cei care au un nivel scazut de magneziu in corp au o pofta nebuna de ciocolata. Femeile pot experimenta schimbari ale ciclului menstrual. Atat barbatii, cat si femeile devin mult mai apatici, in special daca printre simptome se intalnesc si atacurile de panica.

5. Somnolenta si afectarea memoriei
Alte simptome ale lipsei de magneziu din organism sunt si somnolenta, anorexia, apatia, confuzia, oboseala, putere de concentrare scazuta sau o memorie mai slaba. Contractia permanenta a muschilor, delir, amorteala, halucinatii sau furnicaturi in tot corpul sunt simptome severe ale lipsei demagneziu. In aceste situatii, persoana care experimenteaza astfel de simptome trebuie sa se prezinte de urgenta la medic.

Cauzele carentei de magneziu
1. Dieta bazata pe carne
Trebuie evitata carnea in exces, deoarece contine cantitati mari de calciu si fosfor. Aceste minerale reduc absorbtia magneziului in organism. De asemenea, produsele alimentare procesate, precum faina, orezul sau zaharul, “mananca” magneziul.

2. Cafeaua si alcoolul
Rezerva de magneziu din organism este epuizata mai repede sub actiunea cafelei si a alcoolului.

3. Stresul
Este un mare consumator de magneziu, de aceea trebuie sa aveti grija sa va refaceti permanent aceasta rezerva.

Dieta este astfel foarte importanta pentru un aport suficient de magneziu in organism. Surse importante de magneziu sunt cerealele integrale, nucile, soia, avocado, cacaoa, fasolea, mazarea, legumele verzi, porumbul si lamaile. Apa este de asemenea o sursa importanta de magneziu, in special apa plata si minerala.

De asemenea, se pot administra capsule de magneziu. In farmacii exista o gama larga de astfel de suplimente. Este indicat ca magneziul sa fie asociat cu vitamina B6, care fixeaza mineralul in organism.

Citeste mai mult: http://sanatate.bzi.ro/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

one + 6 =

To Top