Ce se întâmplă în organism dacă renunți la consumul de zahăr

Consumăm mult mai mult zahăr decât avem impresia, în medie 300 kcal pe zi. Nutriționiștii subliniază că zahărul nu provine doar din surse evidente precum prăjiturile, bomboanele și sucul acidulat, ci și din alimente aparent sanătoase: dressingurile salatelor, iaurtul sau sosul pentru paste.

Problema este că zahărul provoacă dependență și în momentul în care renunțăm să îl mai consumăm ne confruntăm cu diverse simptome neplăcute, precum anxietatea, neliniștea și chiar depresia, potrivit www.prevention.com.

Totuși, după ce ați depășit perioada de tranziție către o dietă sănătoasă și ați învins dependența ar trebui să vă așteptați doar la lucruri bune.

Dacă renunți o lună la zahăr
Atenție! Nu ne referim la zaharurile întâlnite în mod natural în fructe, legume sau lapte dulce.
Cele 7 beneficii ale renunțării la zahăr sunt:

1. Vă veți îmbunătăți sănătatea cardiovasculară.
Medicii susțin că zahărul crește nivelul insulinei, care activează sistemul nervos simpatic, crește tensiunea arterială și pulsul. În câteva săptămâni după ce ați renunțat la zahăr, nivelul colesterolului LDl va scădea cu 10 procente și cel al trigliceridelor cu 20-30%, conform medicului cardiolog James J. DiNicolantonio. În plus, în cel mai scurt timp, tensiunea arterială se va normaliza.

2. Nu vă veți mai confrunta cu acneea.
La revedere, coșuri și puncte negre! Inflamația din organism cauzează acnee, iar zahărul, după cum știți este inflamator. American Journal of Clinical Nutrition a desfășurat o cercetare interesantă: mai multe persoane care, în mod obișnuit, nu consumau sucuri acidulate au introdus în meniul zilnic, timp de 3 săptămâni, o astfel de băutură. Nivelul inflamației în organism a crescut cu 87%. Renunțați la suc și băuturi îndulcite și nu veți mai fi obligat să folosiți produse anti-acneice.

Citește mai mult: www.doctorulzilei.ro

Unii au citit și asta: