in

Cum gestionăm epuizarea emoțională?

Epuizarea emoțională poate fi o mare problemă, deoarece ne face viața mai grea și ne împiedică să avansăm. Din acest motiv, este important să știi să identifici semnele epuizării și să întreprinzi activități care te pot ajuta să scapi de sentimentele negative.

Epuizarea emoțională survine atunci când ne suprasolicităm pe plan psihic și nu mai deținem controlul asupra activităților și responsabilităților. De aceea, trebuie să înveți cum să gestionezi epuizarea emoțională și lipsa de motivație pe care aceasta o provoacă.

Epuizarea emoțională cuprinde toate acele emoții negative din care fac parte și stresul, preocupările din viața de zi cu zi, presiunea de la locul de muncă, frica, gândurile negative despre trecut, frica de viitor și crizele existențiale.

Cu toții știm ce înseamnă epuizarea fizică. Știm să identificăm simptomele și știm cum să abordăm în mod corespunzător stările în care corpul nostru se extenuează și ne obligă să luăm o pauză. Cu toate acestea, epuizarea emoțională nu este ușor de identificat. În plus, nu o putem combate mereu în mod eficient și nu avem la îndemână strategii psihologice care să fie mereu utile și eficace.

Oamenii identifică foarte ușor epuizarea fizică, însă nu sunt întotdeauna conștienți de cea emoțională.

Acestea pot fi câteva dintre simptomele asociate epuizării, la care trebuie să fim atenți:

Hipersensibilitate: la un moment dat, până și cele mai mici detalii ne afectează. Suntem mai sensibili, plângem sau ne enervăm aproape fără motiv.
Atenție scăzută: avem dificultăți de concentrare sau pierderi de memorie.
Senzație de ireal: uneori avem senzația că ne îndepărtăm de mediul înconjurător, ca și cum ne-am detașa de lume și de prezent.
Gânduri negative și lipsa de motivație: sunt două elemente care pot duce la depresie dacă nu le ținem sub control.
Epuizarea emoțională se poate manifesta și prin oboseală fizică. În plus, senzația de epuizare fizică și de lipsă de energie devine constantă, chiar și după 10 ore neîntrerupte de somn.

Cum să gestionezi epuizarea emoțională?
Mai devreme mai târziu, ne vom putea da seama că suntem afectați de epuizarea emoțională.

De exemplu, în cazul unei afecțiuni ne concentrăm asupra simptomatologiei pe plan fizic și observăm că tratamentele nu ne ajută. În acest caz, putem ajunge la concluzia că originea stării de rău se află la nivel emoțional.

Însă care sunt metodele care te ajută să combați epuizarea emoțională? De fapt, gestionarea și vindecarea stărilor emoționale nu este o sarcină ușoară. Nu este ceva ce înveți la școală sau de la părinți. Cu toate acestea, avem câteva resurse și tehnici pe care le putem pune în practică.

1. Tehnica mindfulness
Aplicarea tehnicii mindfulness este din ce în ce mai frecventă. Dincolo de o tehnică de meditație, trebuie să o privim și ca pe o filosofie.

Tehnica ne ajută să acordăm o atenție sporită corpului și minții noastre.
Ne permite să devenim mai conștienți de noi înșine și de prezent. Aici și acum este ceea ce contează.
De asemenea, tehnica mindfulness este foarte utilă pentru a opri fluxul de gânduri rele și pentru a reduce stresul și sentimentele negative.
Vom putea înțelege importanța creării unui dialog cu noi înșine, un dialog calm și plin de armonie.

2. Fă-ți mai mult timp pentru tine
Când ai avut ultima dată timp pentru tine? Aici vorbim mai degrabă de momente deosebite. De exemplu, situații în care ne putem relaxa, în care ne îndeplinim un vis sau încercăm un lucru nou. De asemenea, încearcă uneori să te deconectezi de la tehnologie.
Poate fi și ceva simplu, precum o plimbare sau vorbitul cu prietenii/prietenele. Acestea ne pot îmbunătăți dispoziția și sunt curative în ceea ce privește epuizarea emoțională.

Citește mai mult: https://dozadesanatate.ro

Written by infomuntenia.ro

Bazinul de înot Călărași: Cum se pot obține abonamentele

Percheziții: Doze de cocaină, confiscate de polițiștii călărășeni