Cum îmbogățim salatele cu proteine?

Cu cât se încalzeşte mai tare afară, cu atât ai tendinţa să înlocuieşti mesele grele cu salate răcoritoare şi pline de vitamine. Salatele sunt un mod simplu prin care poţi consuma multe legume proaspete şi nici nu îngraşă. Dacă mănânci tot timpul aceleaşi salate, rişti să te saturi de ele şi să le înlocuieşti cu preparate mai gustoase, dar cu mai multe calorii!

Una dintre grijile cele mai des invocate este că există riscul de a nu consuma suficiente proteine. O altă problemă: cei mai mulţi oameni se plictisesc de topping-urile clasice: ton şi pui la grătar. Dacă te-ai plictisit de aceste opţiuni, încearcă aceste alternative pentru a te bucura de alte arome.

Iată câteva alimente care merg de minune în salate şi îţi oferă doza necesară de proteine! Noi te sfătuim să nu renunţi la salate! Ca să nu te plictiseşti, diversifică-le!

1. Sardine
Aceşti peşti mici reprezintă o excelentă sursă de nutrienţi şi antioxidanţi, având avantajul de a nu avea şi multe calorii. O conservă de sardine în apă îţi oferă 17 grame de proteine şi un sfert din doza zilnicp necesară de calciu. În plus, sunt o sursă bună de grăsimi sănătoase, foarte importante pentru sănătatea organismului. Acizii graşi omega 3 întăresc sistemul cardiovascular, reduc nivelul colesterolului şi protejează sistemul nervos. Acizii omega graşi omega 3 au şi puternice propietăţi anti-inflamatorii.

Sardinele contin şi vitamina B3, cunoscută şi sub numele de niacină, care este vitală pentru piele. Poţi adăuga câteva sardine alături de un sos de pesto din roşii uscate lângă o salată de legume.

2. Linte
Doar jumătate de cană de linte îţi oferă 10 grame de proteine şi şase grame de fibre, pe lângă vitamine, minerale şi antioxidanţi – ceea ce o face una dintre cele mai importante surse de proteine vegetale, alături de soia şi cânepă. Pe lângă conţinutul ridicat de fibre şi de proteine, lintea mai are în componenţa sa fier, calciu, vitamina B, carbohidraţi, fosfor, magneziu, acid folic, iar grăsimi – în cantitate foarte mică. Lintea nu conţine colesterol.

Citește mai mult: www.csid.ro

Unii au citit și asta: