Cum îți dai seamă că ai lipsă de fier în organism

În spatele unor simptome frecvent întâlnite la femei, precum oboseala și senzația de frig, în mod obișnuit se află o cauză ascunsă: o carență a fierului în organism. În alte cuvinte, o anemie, explică Prof. Dr. Cihan Top, specialist în medicină internă la Spitalul Nightingale din Istanbul, Turcia.

Deși sună cumva banal, pentru că auzim despre această afecțiune încă din copilărie, iată că medicii trag un semnal de alarmă: Lipsa fierului în organism are consecințe grave!

Când deficiența de fier este determinată prin analize de laborator, tratamentul pentru suplinirea acestuia trebuie început imediat! Medicul trebuie să prescrie un tratament individual, care să corespundă necesităților acelui individ și nu să-i ofere pacientului o doză comun valabilă. Excesul de fier afectează organismul la fel ca și lipsa lui.

Cum afectează corpul?
„Funcțiile fierului în organism sunt extrem de importante, iar acestea includ: transportarea oxigenului în țesuturi, efectuarea procesului de energizare a corpului, repararea AND-ului, reproducerea celulară, sintezarea proteinelor și reglarea sistemului imunitar”, a explicat Prof. Dr. Cihan Top, specialist în medicină int ernăla Spitalul Florence Nightingale din Ist anbul, T urcia.

Ciudat este că în urmă cu câteva sute de ani, principala cauză a anemiei era lipsa unei diete alimentare corespunză- toare, din cauza lipsei diversificării în alimentație, iar acum, specialiștii consideră că motivația este aceeași: „Deși avem ac ces la mai mult e alimente să- nătoase, mulți optăm pentru mâncarea lipsită de nutrienți și c are nu aduce un aport benefic or ganismului”, susține dr. P aul J ackson, nutriționist, într -un comunicat al Or ganizației M ondiale a Sănătății.

Care sunt simptomele lipsei de fier
● Piele palidă, oboseală, apetit scăzut, senzație de firg.

● Rezistență scăzută la efort, stare de oboseală accentuată chiar și după urcarea unor trepte.

● Stare de agitație, lipsa puterii de concentrare.

● Insomnie.

● Puls crescut, dureri de cap, amețeli.

● Căderea părului, unghii subțiri și casante.

„Alimentele care conțin fier sunt carnea roșie, ficatul, peștele, ouăle, fructele deshidratate, legumele verzi”, a mai adăugat Prof. Dr. Cihan Top.

Citește mai mult: www.doctorulzilei.ro

Unii au citit și asta: