Cum ne eliberăm mintea de gândurile negative?

S-a stabilit că o persoană are în jur de 10.000 de gânduri pe zi. Ce te faci când majoritatea acestora sunt repetitive, obsesive şi, cel mai periculos, negative? Acestea nu doar că-ţi afectează starea mentală, dar sunt şi o sursă incredibilă de stres, cu efecte negative asupra sănătăţii generale, scăzând puterea de luptă a sistemului imunitar şi crescând inflamaţiile din organism.

Cum multe voci ale medicinii funcţionale, cea care se bazează pe tratarea pacientului ca individ unic şi nu a simptomelor unei boli, susţin că propriile noastre gânduri sunt sursa fericirii sau a nefericirii noastre, iată câteva metode general acceptate pentru a lupta cu ele. Sau măcar pentru a preveni dominaţia acestor gânduri repetitive.

1. Exerciţiul prezenţei

Spunem exerciţiu pentru că nu este uşor să fii prezent în ceea ce faci în fiecare clipă, această capacitate trebuie antrenată. Meditaţia este unealta principală împotriva gândurilor care te împiedică să trăieşti momentul. Cu ajutorul ei, vei învăţa că tu nu eşti gândurile tale, ci doar observatorul lor. Meditaţia te ajută să ţii pe loc avalanşa de gânduri repetitive şi să te concentrezi pe momentul prezent.

2. Încearcă să te apreciezi!

Când tu îţi urăşti corpul şi devii, aşadar, principalul tău inamic, este imposibil să te vindeci. Dacă prin mintea ta se perindă doar frustrări legate de propria ta persoană, să nu te miri că starea ta de sănătate, fizică şi mentală, nu este echilibrată. Începi prin a te iubi şi prin a te gândi în special la calităţile tale, fără să mai pui accentul pe ce-ţi lipseşte. Este un pas important către o stare de bine generală.

3. Înfruntă-ţi temerile!

Primul pas în lupta cu temerile tale ar fi asumarea lor. A recunoaşte şi a accepta că ele există, blocate în mintea ta, acolo unde revin în fiecare zi, ca un coşmar care nu se mai termină, înseamnă a le slăbi puterea. Cum aceste frici îţi ameninţă sănătatea, înfruntă-le! Recunoaşte, cu voce tare, de ce te temi, vorbeşte cu o persoană apropiată sau cu un psiholog.

4. Încearcă detoxifierea tehnologică!

Ne-o fi uşurat Internetul viaţa, dar ne-a şi alienat, în egală măsură. De câte ori trecem în revistă tot ceea ce se întâmplă în reţelele sociale, postările, comentariile şi fotografiile altora, dăm drumul avalanşei de gânduri să pună stăpânire pe mintea noastră. Ieşi din această închisoare virtuală, fii prezent şi încearcă să socializezi într-un mod calitativ şi benefic pentru mintea ta. Faţă în faţă. Un prim pas spre detoxifierea tehnologică este să nu-ţi începi şi să-ţi termini ziua verificând conturile sociale. Încearcă să umpli acest timp cu exerciţii de tai-chi şi yoga, disciplinele care te ajută să-şi recapeţi echilibrul şi liniştea interioară.

Citește mai mult: https://tre.ro/

Unii au citit și asta:

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*