LIFESTYLE

Cum ne hidratăm iarna

Drinking_water_Female

 

Hidratarea corecta toamna si iarna este mai dificil de realizat decat in sezonul cald. Dar hidratarea corecta toamna si iarna este esentiala pentru mentinerea starii de sanatate. Procese vitale depind de aportul de lichide, dar si de cantitatea acestora.

Necesarul de lichide al organismului nu variaza semnificativ in functie de sezon, cu exceptia perioadelor de canicula din timpul verii sau al unui efort fizic sustinut, cand evident necesarul de lichide creste foarte mult. Se poate spune ca hidratarea in sezonul rece este la fel de importanta ca si hidratarea din timpul verii, dar mereu deficitara.

Exista ideea ca iarna nevoia de lichide a organismului scade, ceea ce este nu doar gresit, dar si foarte periculos. Regula celor opt pahare de apa ramane valabila si iarna, si vara. Ceea ce este important de spus este ca regula celor opt pahare este o cantitate etalon.

Ideal este ca 75-80% din aportul de apa sa provinaƒ din lichide (apa, ceai, cafea, supa), in timp ce 15-20%, din alimente, fructe si legume.
Nevoia de lichide in timpul perioadei reci nu se schimba fata de nevoile din perioada de vara. In perioada rece, corpul pierde la fel de multe lichide, prin transpiratie, respiratie si urina. In plus, efortul fizic creste arderile si consumul de apa, fie ca este iarna, fie ca este vara.

O buna hidratare previne efectele neplacute ale pielii uscate si sustine o buna sistemului intestinal si renal. Senzatia de somnolenta, oboseala si gura uscata sunt semne ale deshidratarii. Ritmul aportului de lichide trebuie pastrat la fel, fie ca este vara, fie ca este iarna. Si, cel mai important, bea inainte sa-ti fie sete, pentru ca senzatia de sete arata ca esti deja deshidratat.

Ceea ce se schimba radical sunt lichidele consumate iarna, comparativ cu cele pe care le preferam in timpul verii. Renunta la bauturile reci. Cele mai bune cai de mentinere a unei bune hidratari pe timpul iernii sunt bauturile calde (dar nu fierbinti), ceai, supa de legume limpede, lapte sau sucuri de fructe la temperatura camerei. Dar cea mai buna cale de hidratare ramane apa. Evita sucurile carbogazoase, cele care contin zahar si cele cu indulcitori artificiali.

Citeste mai mult: http://www.napocanews.ro/2014/10/cata-apa-trebuie-sa-bei-in-sezonul-rece.html

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

eleven + 14 =

To Top