Cum să îți faci zilele mai frumoase

Buna dispozitie dimineata nu este o stare de spirit cu care se pot lauda multe persoane, insa poate influenta tonusul mental pentru intreaga zi, atunci cand este indusa intr-un fel sau altul.

Daca sunetul ceasului desteptator va surprinde intr-o pasa mai putin buna de obicei, deprindeti cateva obiceiuri benefice care va pot aduce zambetul pe buze pana si in cele mai dificile dimineti.

Exista mai multe moduri prin care va puteti induce rapid o stare de spirit pozitiva la primele ore ale zilei, recomandate de specialisti.

1. Motivatia corespunzatoare

In general, creierul reactioneaza gandurilor pe care le aveti imediat ce va treziti. Cand atentia se indreapta catre faptul ca ati mai dormi cateva ore sau catre drumul dificil pe care il veti parcurge pentru a ajunge la serviciu, productia de hormoni ai stresului se va accelera, proces care va influenteaza dispozitia intreaga zi.

In schimb, atunci cand va treziti cu gandul ca veti face un lucru foarte placut, creierul va elibera endorfine, hormonii fericirii care va relaxeaza si va induc o stare de buna dispozitie. Gasiti un lucru preferat pe care l-ati putea face la prima ora (un dus fierbinte, un ritual de infrumusetare, o conversatie cu cineva drag etc.) si dati curs acestui mic alint matinal, care va insufla pozitivitate si dragoste de viata.

2. Micul dejun potrivit

Incepeti fiecare dimineata cu un mic dejun nutritiv, bogat in carbohidrati complecsi si proteine (cereale integrale, toast cu unt de arahide etc.). Acesti macronutrienti esentiali va energizeaza si va ajuta sa percepeti orice activitate viitoare ca fiind mai usor de realizat.

O cercetare recenta a decoperit ca o cantitate moderata de cofeina (aproximativ 200 mg, echivalentul unei cani de cafea) imbunatateste starea de spirit, concentrarea, memoria si starea de alerta. Daca nu consumati cafea, puteti prelua cofeina din ceaiul negru, de pilda.

3. Gura de aer proaspat

Creierul are nevoie de oxigenare pentru a functiona in mod optim, astfel ca primul lucru pe care este bine sa il faceti dupa ce va treziti este sa deschideti larg fereastra si sa inspirati adanc aer proaspat. Daca aveti posibilitatea, faceti putina miscare in aer liber (pe terasa, pe balcon sau in curte) cercetatorii au demonstrat ca doar 5 minute de exercitiu fizic la prima ora la aer curat ajuta la recapatarea starii de buna dispozitie, la cresterea stimei de sine si la energizarea corespunzatoare pentru intreaga zi.

Acelasi studiu a evidentiat faptul ca miscarea de dimineata langa o apa (un lac, de pilda), amplifica beneficiile sportului in prima parte a zilei.

4. Decizia de a va simti bine

Psihologul american Robyn McKay a testat o metoda eficienta de imbunatatire a starii de spirit la primele ore ale diminetii. Aceasta presupune sa inspirati si sa expirati adanc de ori imediat dupa desteptare si sa decideti constient ca va simtiti excelent. Autosugestia este o arma foarte puternica a psihicului uman, pe care o puteti folosi in toate situatiile dificile ale vietii, inclusiv in diminetile in care nu aveti un tonus mental ridicat.

5. Laptele cu cacao

Desi este preferat in general de copii, laptele cu cacao poate fi o adevarata potiune pentru buna dispozitie la primele orele. Un studiu de specialitate a descoperit ca bauturile care contin flavonoli din cacao au un efect de inducere a starii de bine la nivel mental si de crestere a starii de alerta. Mai mult decat atat, proteinele din laptele cu cacao mentin starea de satietate pana la orele pranzului, deci previn poftele alimentare care va pot afecta starea de spirit si forma fizica deopotriva.

6. Trezirea lenta

Psihoterapeutul Lynn Louise Wonders spune ca multe persoane isi saboteaza propria stare de spirit, atunci cand sar stresate din pat imediat ce suna ceasul desteptator. O strategie mai buna pentru trezire este sa petreceti cateva minute in pat, constientizand procesul prin care creierul si corpul trec din starea de somn, in cea de alerta. Inspirati adanc si lasati organismul sa intre in ritmul dinamic natural, fara sa il fortati. Cele 5 minute petrecute astfel va vor ajuta, sustine specialistul, sa faceti fata cu brio oricaror provocari cotidiene.

Citește mai mult: http://www.sfatulmedicului.ro

Unii au citit și asta: