LIFESTYLE

Cum să îţi menţii creierul sănătos

balanced-diet1

Creierul uman este cu siguranţă cel mai complex element din întregul univers. Totodată este organul care consumă, de departe, cea mai mare energie comparativ cu greutatea sa.

Creierul ocupă, ca spaţiu, doar 2% din corpul tău, dar consnumă cel puţin 20% din energia acestuia.

Acest organ remarcabil a evoluat de-a lungul milioanelor de ani, în tot acest timp oamenii fiind omnivori (consumatori de plante şi carne).

Există numeroşi nutrienţi în aceste alimente care sunt absolut critici pentru funcţionarea corectă a creierului, acest sistem delicat.

Atunci când nu este “îngrijit” cu atenţie – acest lucru însemnând consumul tuturor alimentelor necesare, nu doar plante şi nu doar carne – se vor produce deficienţe ale unor substanţe nutritive importante, iar acest lucru poate duce la creşterea riscului de producere a mai multor boli grave.

Cea mai cunoscută vitamină pe care organismul uman nu o poate produce, dar care este absolut indispensabilă şi provine doar din consumul alimentelor de origine animală, este Vitamina B12.

Vitamina B12 este dizolvabilă în apă şi este responsabilă de buna funcţionare a tuturor celulelor din organism. De asemenea, este în strânsă legătură cu formarea sângelui şi a realizării corecte a tuturor funcţiilor creierului.

Carenţa Vitaminei B12 duce la anemie, deteriorarea funcţiilor creierului, simptome a numeroase boli psihice şi chiar producerea bolii Alzheimer.

Singurele resurse cu adevărat bune de Vitamina B12 se găsesc în carne, peşte şi ouă.

Aşadar, Vitamina B12 este critică pentru sănătatea creierului şi buna funcţionare a sistemului nervos, astfel că deficitul ei poate cauza urmări grave asupra sănătăţii.

Creatinina este cea mai populară substanţă printre atleţi, deoarece s-a dovedit a fi eficientă în creşterea masei musculare şi a forţei.

Creatina formează un “depozit” de energie în organism care ne ajută să nu obosim atunci când facem sport.

Aproximativ 95% din creatina produsă natural de organism se află în scheletul osos, dar este extrem de importantă şi pentru creier, depozitele ei naturale nefiind suficiente pentru sănătatea creierului, astfel că este esenţial să consumăm produsele din care o putem obţine, cum ar fi carnea.

Cun totii am auzit de Vitamina D până acum, mai ales pentru că i s-a acordat o atenţie destul de mare în ultimul timp. Vitamina D este produsă de colesterol în piele atunci când suntem expuşi la razele ultraviolete ale soarelui. Deoarece ştii deja că expunerea îndelungită la soare poate să provoace arsuri grave sau chiar cancer de piele, trebuie să afli că poţi obţine resursele necesare de Vitamina D din produsele animale.

Există două tipuri de Vitamina D şi anume: Vitamina D2 (obţinută din produsele vegetale) şi Vitamina D3 (provenită din produsele de origine animală). Studiile arată că Vitamina D3, obţinută din carne sau produse lactate este mult mai eficientă pentru organism, iar carenţele acestei vitamine pot duce la apariţia a diferite boli, cum ar fi bolile cardiovasculare sau cancerul.

De asemenea, scăderea presiunii sanguine, depresia sau leziunile cognitive au fost şi ele asociate cu deficitul de Vitamina D din organism.

Şi cum expunerea în exces la soare nu este o opţiune, singura cale prin care poţi să obţii necesarul de Vitamina D pentru organism este prin consumul alimentelor animale, una dintre cele mai bogate surse fiind peştele gras.

Citeşte mai mult: http://www.csid.ro/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

five + 6 =

To Top