Cum știi că ești stresat

Stresul este o componentă obișnuită a vieții, care îţi poate afecta sănătatea fără măcar să realizezi. Iată care sunt cele mai frecvente simptome şi ce remedii naturale îţi sunt la îndemână pentru combaterea stresului şi anxietăţii.

Stresul este o componentă obișnuită a vieții.

Sunt nenumărate cauze atât externe, cât și interne ale stresului. Chiar dacă stresul poate fi catalizatorul pentru o varietate de afecțiuni, totuși, este greu să-l consideri o problemă când este mascat de alte simptome.

Însă, stresul îți poate afecta starea de sănătate fără ca măcar să realizezi asta, așa că, dacă începi să-l gestionezi din timp, vei avea numai de câștigat. Iar primul pas în controlul stresului este recunoșterea problemei.

Iată 16 semne clare care îți arată că ești mult prea stresat(ă):

1. Dureri fizice
Excesul de stres poate avea ca rezultat apariția unor probleme de sănătate precum diaree, ulcer, dureri musculare și în piept sau palpitații. În timpul unui studiu publicat în PubMed au fost observați 16 subiecți care prezentau dureri de spate. S-a observat că persoanele care sufereau de durere cronică aveau cele mai ridicate niveluri de cortizol din organism.

2. Lipsa unui somn odihnitor
Dacă nu te poți odihni peste noapte sunt o mulțime de soluții care să te ajute să dormi. Însă este important să descoperi cauza pentru care te confrunți cu lipsa somnului. Iar somnul este printre primele lucruri afectate de stres. Nu trebuie să tratezi cu superficialitate apariția insomniei. Potrivit Național Sleep Foundation (Fundația Națională a Somnului): „Stresul cauzează hiperexcitatie nervoasă care poate destabiliza echilibrul dintre somn și starea de veghe”.

3. Fluctuații de greutate
Dacă observi schimbări ale apetitului, indiferent dacă mănânci mai mult sau mai puțin, trebuie să știi că sunt semne că ești foarte stresat(ă). Stresul poate încetini metabolismul care are ca rezultat creșterea în greutate, conform WebMD. Ești ceea ce mănânci. Când organismul este prea stresat, celulele nu primesc suficient oxigen, așa că este extrem de important cum îți hrănești corpul.

4. Griji permanente și anxietate
Uneori, stresul te face să te concentrezi pe o problemă pe care nu o poți alunga din gândurile tale. Indiferent că este vorba despre o grijă legată de serviciu, financiară sau de familie, nu poți scapa de ea până nu faci ceva în privința ei. Potrivit unui studiu publicat în PubMed, 816 femei care se confruntau cu depresie majoră se aflau sub stres cronic.

5. Agitație
Potrivit Healthline, agitația este un semn al stresului. De cele mai multe ori este provocată de acesta.

Citește mai mult: https://viataverdeviu.ro/16-semne-care-iti-arata-ca-esti-stresat

Unii au citit și asta: