Metode eficiente pentru a gestiona stările de anxietate

Sentimentele de neliniște, cum ar fi îngrijorarea sau frica, te pot copleși cu ușurință. Cu toate acestea, eixstă numeroase modalități eficiente de a face față anxietății.

Simți că viața ta atârnă constant de un fir de ață? Simți că nu ai altă opțiune decât să trăiești cu anxietate emoțională și fizică? Un asemenea nivel ridicat de stres poate fi periculos pentru sănătate. Vestea bună este că există 15 moduri de a face față anxietății cu succes.

Anxietatea este normală și chiar de ajutor în anumite cazuri speciale. Problemele încep atunci când te stăpânește și devine cronică. Ușor, ușor, devii paranoic și vezi pericole sau complicații acolo unde nu există. Îți faci griji pentru toate situațiile negative posibile fără a avea cu adevărat un motiv întemeiat.

„Anxietatea este ca o voce care te urmărește și îți folosește propriile temeri împotriva ta”, explică psihologul Ilene Strauss Cohen, profesor la Universitatea Barry din Florida.

15 moduri de a face față anxietății
Anxietatea se regăsește cel mai adesea la nivel mintal și nu se bazează pe realitate, așadar există diferite modalități pentru a o gestiona.

Cu toate acestea, modul în care îți tratezi corpul are un impact direct asupra minții tale. Acesta este motivul pentru care alimentele și obiceiurile sănătoase îți vor îmbunătăți sănătatea mintală.

Tratează anxietatea având grijă de corpul tău

Adoptarea unor obiceiuri alimentare sănătoase te va ajuta să scapi de anxietate. Nu mânca niciodată pe fond nervos!

1. Limitează consumul de cafeină
Studiile științifice ne arată faptul că anxietatea este influențată de cofeină, deoarece aceasta dublează nivelul de cortizol în sânge și reduce nivelul de acid Gamma-aminobutiric, un relaxant natural al organismului.

2. Renunță sau redu consumul de alcool
Este adevărat că alcoolul te ajută să te relaxezi și, deși acest lucru este parțial valabil în cazul cantităților moderate, consumul excesiv și efectele ulterioare îți vor agrava starea de anxietate.

Alcoolul modifică nivelul de serotonină, ceea ce crește nivelul de stres. Conform studiilor științifice, 20% dintre persoanele afectate de anxietate sunt dependente de alcool.

3. Adoptă o dietă echilibrată
Există peste 10 milioane de neurotransmițători între tractul digestiv și creier, care comunică înainte și înapoi. Așadar, ceea ce mănânci îți afectează mintea. Trebuie să consumi proteine, carbohidrați și lipide din surse sănătoase la fiecare masă. De asemenea, consumă fructele între mese și bea multe lichide.

Citește mai mult: dozadesanatate.ro

Unii au citit și asta: