LIFESTYLE

Secretul tinereţii

RunningMountain1-500

O simplă acțiune îi poate ajuta chiar și pe cei aflați la o vârstă înaintată să se simtă plini de energie ca la 20 de ani, au descoperit experții de la Universitatea Boulder a Statului Colorado și Universitatea Humboldt a Statului California.

„Concluzia e că alergatul te menține tânăr, cel puțin în ceea ce privește eficiența energiei”, a declarat Rodger Kram, profesor asociat în cadrul Departamentului de Fiziologie Integrativă de la Universitatea Boulder a Statului Colorado.

Descoperirea a fost făcută în urma unui studiu la care au luat parte 30 de participanți sănătoși, cu o vârstă medie de 69 de ani. În cele șase luni anterioare cercetării, toți voluntarii au făcut plimbări sau au alergat cel puțin 30 de minute, de 3 ori pe săptămână.

Participanții au fost rugați să folosească o bandă de alergare, setată pe rând la trei intensități diferite: 2,5 km/h, 4,5 km/h, respectiv 6 km/h. În tot acest timp, experții au măsurat consumul de oxigen și producția de dioxid de carbon.

Deși experții nu neagă beneficiile pentru sănătate ale plimbărilor la pas, rezultatele au arătat că adulții în vârstă care obișnuiau să alerge s-au descurcat mult mai bine la teste, decât cei care practicau mersul pe jos regulat. „Mesajul principal al studiului este că practicarea constantă a alergatului ca exercițiu fizic pare să încetinească procesul de îmbătrânire și le permite indivizilor în vârstă să se miște mai ușor, crescându-le independența și calitatea vieții”, a declarat un alt coautor al studiului, Owen Beck, absolvent al Universității Boulder a Statului Colorado.

Rezultatele unui alt studiu, derulat pe o perioadă de peste 30 de ani, la care au participat circa 20.000 de persoane, au arătat că joggingul practicat constant poate prelungi viața cu până la 5,6 ani în cazul femeilor, respectiv 6,2 ani în cazul bărbaților. Potrivit concluziilor din 2012, beneficiile acestui sport pot fi resimțite de persoanele care aleargă săptămânal între 1 oră și 2,5 ore, cu o viteză mică sau moderată, punctează unul dintre autorii studiului, dr. cardiolog Peter Schnohr, de la Spitalul Bispebjerg, din Copenhaga.

Pe lângă energie și longevitate, alergatul le aduce și alte beneficii practicanților: de la reglarea greutății, până la creșterea bunăstării psihice și îmbunătățirea performanței creierului, în termeni de concentrare, memorare și gândire.

Citeşte mai mult: http://semneletimpului.ro/

cofetaria-calarasi-h
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

1 × 5 =

To Top